To studenter i gate.

Ledelse og service­strategi

Vil du ha en karriere innen servicesektoren, jobbe med mennesker eller utvikle tjenester for privat og offentlig sektor? Ta denne fremtidsrettede utdanningen hvor du lærer å lede, ha personalansvar og å skape verdi for kunder og brukere.
OpptakStengt
To studenter i gate.

Nøkkelinformasjon

  • Praksis

    Du kan søke om praksis i en bedrift som en del av denne utdanningen.
  • Utveksling

    Du kan søke om å dra på utveksling til blant annet Australia, Tyskland eller Storbritannia. 
  • Gjesteforelesere

    Har gjesteforelesere med relevant erfaring fra bransjen.
  • Viktige frister

    Søknadsfristen er 15. april. Dokumentasjonsfrist for vitnemål og attester er 1. juli.
  • Opptakskrav

  • Pris

    . Kvalifiserer til støtte fra Lånekassen.
  • Bachelor
  • Heltid
  • 180 studiepoeng
  • Norsk

Hva lærer du?

Du har sikkert prøvd tjenester som Vipps, Foodora, Tise eller Pasientsky. Slike tjenester og opplevelser kommer ikke av seg selv, og er resultat av god planlegging.

På dette studiet lærer du å

  • se behovene til ulike kunder og brukere
  • designe servicekonsepter, kundereiser og tjenester som folk kan ha nytte og glede av
  • lage solide planer for organisasjoner
  • bruke verktøy du kan ta i bruk i arbeidslivet fra første dag
  • utvikle tjenester og distribuere dem gjennom riktige kanaler – til riktig pris og riktig kvalitet

Du kommer til å få innsikt i både operasjonell- og strategisk ledelse, markedsføring, kommunikasjon og digital forretningsforståelse.

Studiemodell

Studiemodellen er et utdrag av programbeskrivelsen. Den gir deg en oversikt over obligatoriske emner og hvilke muligheter du har for praksis, utveksling og spesialisering. Bachelorgraden går over tre studieår. Hvert studieår er delt opp i to semestre. Vi tar forbehold om endringer.

Hva kan du bli?

Med en bachelor i ledelse og servicestrategi er du klar for en karriere i en av de mest spennende vekstnæringene i verden. Utdanningen er svært anvendelig, og du kan tre inn i et hav av ulike roller når du er ferdig studert. Tidligere studenter jobber i dag i bedrifter som:

Danilo Torres utenfor Kristiania.

Danilo fikk oppskriften på drømmejobben – nå starter eventyret

Allerede før Danilo startet på Kristiania hadde han drømmejobben i sikte – Coor SM.

Møt fagmiljøet

  • Slik jobber vi

    Vi bygger klassekultur fra starten av. Målet er at alle skal kjenne alle og ta vare på hverandre. Vi som studerer serviceledelse vet hva som kreves i sannhetens øyeblikk og møter hverandre med et smil.

    Du vil møte mange gjesteforelesere fra bransjen, tidligere har vi hatt besøk fra:

    • IKEA
    • Coop
    • DnB
    • Ruter
    • Flytoget
    • Norsk Gjenvinning
    • Bekk Consulting
    • Coor
    • ManpowerGroup

    Det legges opp til mange ulike faglige grupperinger og praktisk arbeid der samhandling står i fokus. To dager med workshop i kontinuerlige forbedringer gir også sertifisering i LEAN-metodikk.  Bachelorprogrammet ligger i toppskiktet på studiebarometeret.

Jeg har 25 års erfaring fra ulike lederroller og servicenæringer. Jeg brenner for å skape gode læringsmiljøer der studenter får både faglig og personlig utvikling, og vil gjerne at du kontakter meg dersom du har spørsmål om utdanningen.

Livet som student

Gjennom en bachelor i ledelse og servicestrategi lærer du kunsten å skape fornøyde kunder, men studietiden din handler om mer enn fag og fakta. Dette studiet byr på små klasser og et klassemiljø som motiverer. Foreleserne sørger for at alle blir ivaretatt, sett og hørt – slik at de virkelig kan prestere. Studentene får god veiledning, og et solid nettverk.

Vi på Kristiania jobber kontinuerlig med å ivareta våre studenter, både gjennom sosiale arrangementer, foreninger og tett oppfølging. Hos oss kan du bli med på alt fra konserter og fester, til filmvisninger og sosiale hyggekvelder. Målet vårt er at alle skal få en spennende studiehverdag – også utenfor klasserommet.

Slik er søknadsprosessen

Her finner du viktig informasjon om søknadsprosessen og hvordan du best kan forberede deg til studiestart. 
  • Viktige frister

    Søknadsfristen er 15. april. Dokumentasjonsfrist for vitnemål og attester er 1. juli.
    Viktige frister
  • Behandlingstid

    For studier med rullerende opptak mottar du et betinget studietilbud i løpet av 1-3 dager etter søknad, dersom det er ledige plasser på programmet du har søkt. 
    Les mer
  • Slik søker du

    I Mitt Kristiania aksepterer du tilbudet og laster opp nødvendig dokumentasjon på dine kvalifikasjoner. 
    Les mer
  • Semesterregistring

    Du må registrere deg for semesteret i StudentWeb. Dette er et krav for å få utbetaling fra Lånekassen.
    Les mer
  • SiO (Oslo) og Sammen (Bergen)

    SiO og Sammen tilbyr boliger, helsetjenester, barnehage, treningssenter og mye mer til sine medlemmer.
    Les mer
  • Lånekassen

    Alle våre studier er offentlig godkjent og gir rett til å søke lån og stipend fra Lånekassen.
    Les mer
  • Støtte og tilrettelegging

    Som student kan du få rådgivning, tilrettelegging og oppfølging på studierelaterte spørsmål og utfordringer. Vi har taushetsplikt.
    Les mer
  • Mitt Kristiania

    Her finner du timeplan, pensum, tjenester og alle andre verktøy du trenger som student.
    Les mer
  • Studentbevis

    Studentbevis er ditt adgangskort til campus, betalingskort på printere og lånekort på vårt bibliotek. Dette får du i våre resepsjoner (unntatt i Brenneriveien).
    Les mer

Hva lurer du på?

Våre studentambassadører svarer deg gjerne – på chat, telefon, e-post eller video.
Bestill gratis veiledning
Bildelenke til veiledningsside.

Ofte stilte spørsmål

Les mer om våre studenter