Nøkkelinformasjon
Viktige frister
Søknadsfristen er 15. april. Dokumentasjonsfrist for vitnemål og attester er 15. juli.Opptakskrav
På dette studiet kreves det bachelorgrad tilsvarende 180 studiepoeng og karakterkrav på minimum 2,5 (C i gjennomsnitt). Det er også krav til spesifikke fagområder. Les mer nederst på siden.Pris
56 400 kr pr semester. Kvalifiserer til støtte fra Lånekassen.
- Master
- Høst 2025
- Heltid
- 120 studiepoeng
- Oslo
- 2 år
- Norsk
Hva lærer du?
Programmet representerer en allsidig, nysgjerrig og kritisk tilnærming til markedsføring. Det er ideelt for de som vil forstå forbrukere som mennesker, ikke bare som data. Her utdannes studentene til å forstå kundenes behov, følelser og ønsker, og til å skape kommunikasjon som engasjerer og overbeviser. Programmet gir kompetanse i å løse komplekse markedsføringsoppgaver i en digital verden og utvikler ettertraktede ferdigheter som samarbeid, empati og kreativitet.
Studiemodell
- MOG5100Masteroppgave
Masteroppgaven skal gi studentene kunnskap og ferdigheter til å kunne løse komplekse problemstillinger i markedsføring. Masteroppgaven skal gi erfaring med å anvende teoretisk innsikt og forskningsmetode i et større selvstendig arbeid.
Det er et mål at studentene i masteroppgaven setter sammen kunnskap og ferdigheter fra de foregående emnene i masterprogrammet i et avsluttende selvstendig arbeid med en relevant problemstilling.
I masteroppgaven skal studentene:
- Utvikle en presis problemstilling som er teoretisk og praktisk relevant for fagfeltet
- Bruke relevant teori og forskning fra (og utover) masterprogrammet
- Samle inn relevante data for å besvare problemstillingen, og analysere dataene på passende måte
- Diskutere implikasjonene av funnene for teori og praksis
Anbefalt lengde på masteroppgaven er ca. 25 000 - 30 000 ord, men det er ingen absolutte krav eller begrensinger til antall sider. Hva som er hensiktsmessig lengde på oppgaven vil variere med hensyn til problemstilling, teori og metode.
- VALUTV99930BValgemner eller utveksling 30SP
Du kan lese mer om dine valgmuligheter i dette semesteret
Hva kan du bli?
En master i digital kommunikasjon og markedsføring gir et solid fundament for å trives i en rekke roller innen markedsføring og digital kommunikasjon.
Slik er søknadsprosessen
Viktige frister
Søknadsfristen er 15. april. Dokumentasjonsfrist for vitnemål og attester er 15. juli.Viktige fristerBehandlingstid
For studier med rullerende opptak mottar du et betinget studietilbud i løpet av 1-3 dager etter søknad, dersom det er ledige plasser på programmet du har søkt.Les merSlik søker du
I Mitt Kristiania aksepterer du tilbudet og laster opp nødvendig dokumentasjon på dine kvalifikasjoner.Les mer
Semesterregistring
Du må registrere deg for semesteret i StudentWeb. Dette er et krav for å få utbetaling fra Lånekassen.Les merSiO (Oslo) og Sammen (Bergen)
SiO og Sammen tilbyr boliger, helsetjenester, barnehage, treningssenter og mye mer til sine medlemmer.Les merLånekassen
Alle våre studier er offentlig godkjent og gir rett til å søke lån og stipend fra Lånekassen.Les mer
Støtte og tilrettelegging
Som student kan du få rådgivning, tilrettelegging og oppfølging på studierelaterte spørsmål og utfordringer. Vi har taushetsplikt.Les merMitt Kristiania
Her finner du timeplan, pensum, tjenester og alle andre verktøy du trenger som student.Les merStudentbevis
Studentbevis er ditt adgangskort til campus, betalingskort på printere og lånekort på vårt bibliotek. Dette får du i våre resepsjoner (unntatt i Brenneriveien).Les mer
Hva lurer du på?
Ofte stilte spørsmål
Les mer om våre studenter
- – Glad for å ha en meningsfull jobb– En master i markedsføringsledelse kan brukes i mange forskjellige yrker.