Bachelor - Nettstudium
Markedsføring
Markedsføring handler om å skape verdi for bedrifter og kunder, og er en etterspurt kompetanse innen et bredt spekter av bransjer og funksjoner i arbeidslivet.
Har du lyst til å jobbe med markedsføring av produkter og tjenester? Er du interessert i hvordan forbrukere tenker, og hvordan produkter eller tjenester utvikles og kommuniseres? Kunne du tenke deg å arbeide med markedskommunikasjon, merkevarebygging eller digitale kanaler? Eller hva med produktutvikling, salgsledelse eller markedsanalyse?
Da bør du velge Bachelor i markedsføring! Bachelor i markedsføring er et fleksibelt studieprogram som gir deg solid markedsføringskompetanse og mange jobbmuligheter.
Hva lærer du?
Bachelor i markedsføring gir deg praktisk og teoretisk innsikt i hele markedsføringsprosessen, fra A til Å. Du vil lære om alt fra grunnleggende markedsføringsprinsipper og effektive verktøy, til forbrukeratferd, kommunikasjon, merkevarebygging, innovasjon, produktutvikling, salg og markedsstrategier - sentrale områder for å skape verdi for både virksomheter og kunder.
Kunnskapen og ferdighetene du får med dette studiet vil være med på å gjøre deg til en kompetent kandidat med evner arbeidsmarkedet ser etter hos jobbsøkere.
Noen av emnene du vil studere er:
Valgfrihet og fordypningsmuligheter
Programmet består av 120 obligatoriske studiepoeng og 60 studiepoeng valgemner som du fritt velger blant etter egen interesse, kompetansebehov eller karriereønsker.
De obligatoriske emnene gir deg et solid faglig fundament, mens en bred valgemneportefølje tilrettelegger for fordypning innenfor etterspurte områder og yrkesveier som:
• Markedsføringsledelse og merkevarestrategi
• Salg og salgsledelse
• Digital markedsføring og innholdsproduksjon
• Innovasjon og forretningsutvikling
Mot slutten av studiet fordyper du deg i en bacheloroppgave innenfor fagområdet.
Jobbmuligheter
Markedsføring er et bredt fagfelt med mange karrieremuligheter. Med dette studiet vil du få kunnskap og ferdigheter som er svært viktig for å forstå kundereisen, altså hele opplevelsen en kunde har gjennom kjøpsprosessen – fra det øyeblikket et behov oppstår og kunden begynner å utforske markedet, frem til varen eller tjenesten er levert og tatt i bruk.
Du vil få ferdigheter innen innovasjon, produktutvikling og strategi, og du vil kunne skape gode kundereiser som fører til både fornøyde kunder og selgere. Dette vil være med på å gjøre deg til en verdifull del av de aller fleste bedrifter som lever av inntekter fra kunder.
Eksempler på stillinger du vil være aktuell for er:
- Markeds- og salgsansvarlig i en liten til middels stor bedrift (SMB)
- Markedskonsulent i en større markedsavdeling
- Innovasjonsrådgiver
- Salgskonsulent
Studiedetaljer
Nettstudier er lagt opp til å være så fleksibelt som overhodet mulig, slik at du kan studere når du vil, hvor du vil og i det tempoet du vil. Studiet er presentert avhengig av om du ønsker å gjennomføre på heltid, deltid eller i ditt eget tempo (enkeltemner). Emnene er ordnet i anbefalt rekkefølge. Vi anbefaler at du kun melder deg opp til emner du ønsker å ta semester for semester.
Studieplanlegger
Sammendrag
Sammendrag
1. semester
15 studiepoeng kjerneemner2. semester
15 studiepoeng kjerneemner3. semester
15 studiepoeng kjerneemner4. semester
15 studiepoeng kjerneemner5. semester
15 studiepoeng kjerneemner6. semester
15 studiepoeng kjerneemner7. semester
15 studiepoeng kjerneemner8. semester
15 studiepoeng valgemner9. semester
15 studiepoeng valgemner10. semester
15 studiepoeng valgemner11. semester
15 studiepoeng valgemner12. semester
15 studiepoeng kjerneemner