6386 - Nettstudium emne

Bærekraftig markedsføring

Lær om bærekraft i et markedsføringsperspektiv! Dette emnet tar for seg bærekraftig bruk av markedsmiksen og gir en helhetlig forståelse av bærekraftige forretningsmodeller, produktstrategier og markedsinnovasjon.

Nivå
Bachelor
Studiested
Nettstudium
Studiepoeng
7,5
Pris
kr 12 350
Antall innsendinger
2
Opptakskrav
Gjennomføring
Heltid / deltid
Emnekode
6386
Emnebeskrivelse
Ingen beskrivelse

Bærekraft og lønnsomhet går hånd i hånd. For å lykkes med det grønne skiftet, må virksomheter innenfor alle bransjer både forholde seg til nye krav og ikke minst være i stand til å gripe nye muligheter som følge av denne omstillingen. Derfor er kompetanse innen bærekraft en etterspurt og nødvendig kompetanse i fremtidens arbeidsliv.

«Bærekraftig markedsføring» tar for seg bærekraft i et markedsføringsperspektiv. Sentrale tema i studiet er bærekraftige forretningsmodeller og triple bunnlinjer, kundeforståelse, markedsinnsikt og bærekraftig innovasjon, samt bærekraftig bruk av markedsmiksen. Aktuell tematikk fra autentiske arbeidslivssituasjoner finnes blant eksempler, caser og oppgaver i studiet, og studiet legges opp på en måte som gjør at studentene skal oppleve sammenheng mellom arbeidslivsbehov og kompetansen de utvikler gjennom studiet. 

«Bærekraftig markedsføring» består av følgende hovedtema: 

•    Bærekraft, triple bunnlinjer og bærekraftige forretningsmodeller
•    Bærekraftig bruk av markedsføringsmiksen
•    Kundeforståelse, markedsinnsikt og bærekraftig innovasjon


Læringsutbytte

Forventet læringsutbytte omfatter innsikt i markedsføringsrelaterte aktiviteter og prosesser som utføres i tråd med bærekraftige prinsipper, så vel som ideen om en trippel bunnlinje og sirkulære forretningsmodeller. I tillegg skal studenten settes i stand til å diskutere etiske utfordringer knyttet til bærekraftig markedsføring og salg, samt få innsikt i sentrale markedsføringsvirkemidler tilgjengelig for å utvikle, promotere, selge, levere og resirkulere varer og tjenester på en bærekraftig måte.

Emne detaljer

Dette emnet inngår i
  • Administrasjon og ledelse
  • Enkeltemner fleksibel start og slutt

Bærekraftig markedsføring

Legg studiet til i søknadsskjema nå og finn det igjen når du er klar for å sende inn søknaden din.