6386 - Nettstudium emne
Bærekraftig markedsføring
Lær om bærekraft i et markedsføringsperspektiv! Dette emnet tar for seg bærekraftig bruk av markedsmiksen og gir en helhetlig forståelse av bærekraftige forretningsmodeller, produktstrategier og markedsinnovasjon.
Bærekraft og lønnsomhet går hånd i hånd. For å lykkes med det grønne skiftet, må virksomheter innenfor alle bransjer både forholde seg til nye krav og ikke minst være i stand til å gripe nye muligheter som følge av denne omstillingen. Derfor er kompetanse innen bærekraft en etterspurt og nødvendig kompetanse i fremtidens arbeidsliv.
«Bærekraftig markedsføring» tar for seg bærekraft i et markedsføringsperspektiv. Sentrale tema i studiet er bærekraftige forretningsmodeller og triple bunnlinjer, kundeforståelse, markedsinnsikt og bærekraftig innovasjon, samt bærekraftig bruk av markedsmiksen. Aktuell tematikk fra autentiske arbeidslivssituasjoner finnes blant eksempler, caser og oppgaver i studiet, og studiet legges opp på en måte som gjør at studentene skal oppleve sammenheng mellom arbeidslivsbehov og kompetansen de utvikler gjennom studiet.
«Bærekraftig markedsføring» består av følgende hovedtema:
• Bærekraft, triple bunnlinjer og bærekraftige forretningsmodeller
• Bærekraftig bruk av markedsføringsmiksen
• Kundeforståelse, markedsinnsikt og bærekraftig innovasjon
Læringsutbytte
Forventet læringsutbytte omfatter innsikt i markedsføringsrelaterte aktiviteter og prosesser som utføres i tråd med bærekraftige prinsipper, så vel som ideen om en trippel bunnlinje og sirkulære forretningsmodeller. I tillegg skal studenten settes i stand til å diskutere etiske utfordringer knyttet til bærekraftig markedsføring og salg, samt få innsikt i sentrale markedsføringsvirkemidler tilgjengelig for å utvikle, promotere, selge, levere og resirkulere varer og tjenester på en bærekraftig måte.
Emne detaljer
Bærekraftig markedsføring
Legg studiet til i søknadsskjema nå og finn det igjen når du er klar for å sende inn søknaden din.