2618 - Nettstudium emne

Digital kommunikasjon og merkevarebygging for frisører

Frisør og velværebransjen er i vekst, og det betyr at konkurransen øker. Så hvorfor skal noen velge akkurat deg når de skal klippe seg eller ha litt egentid?

Nivå
Fagskole
Studiested
Nettstudium
Studiepoeng
5
Oppstart
28. juni
Antall innsendinger
1
Opptakskrav
Gjennomføring
Heltid / deltid
Emnekode
2618
Emnebeskrivelse
Ingen beskrivelse

Emnet er gratis og tilbys med pris 0,-
Emnet er fullfinansiert og tilbys gjennom bransjeprogram-ordningen med midler fra Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse.

I dette kurset får du kunnskap og ferdigheter som vil hjelpe deg til med å bygge din egen identitet og merkevare som frisør- eller velværebedrift. Gjennom kurset lærer du om merkevarebygging og får opplæring i tips og triks for god innholdsproduksjon på nett.

Læringsutbytte

Etter å ha fullført bransjeemnet vil du ha kunnskap om begreper og teorier som brukes i merkevarebygging, samt kjennskap til lover og regler innen digital markedskommunikasjon. 

Du vil kunne anvende enkle modeller og prosesser for å utvikle en egen merkevareidentitet, og samt enkle teknikker og verktøy for å produsere digitalt innhold for ulike målgrupper.  

Etter å ha gjennomført bransjeemnet vil du ha forståelse for ulike sider ved merkvarebygging og være i stand til å produsere innhold tilpasset ulike kanaler og målgrupper på en etisk og profesjenell måte. Du vil kunne faglig reflektere over egen og andre praksis, og kunne oppdatere og justere markedskommunikasjonen din på en innsiktsfull måte. 

Emne detaljer

Dette emnet inngår i
  • Fagskoleemner eksternfinansiert fleksibel start og slutt