2507 - Nettstudium emne
Digitaliseringsledelse og kommunikasjon
Hva digitalisering betyr for den enkelte organisasjon, og hvordan man i et HR-perspektiv kan utvikle bruken av digitale verktøy.
Dette emnet har begrenset antall plasser. Du kan kun søke opptak om du har fått tildelt plass på forhånd.
Opptak til emnet vil skje fortløpende, og vi behandler din søknad så snart vi har dokumentasjon. Emnet er gratis for studenter som får opptak.
Formålet med emnet er på den ene side å lære om, hva begrepet "digitalisering" betyr for den måte organisasjoner og virksomheter definerer seg selv og utfører deres kjerneoppgaver. Og på den andre side lære om hvordan du som HR-medarbeider eller leder medvirker til å definere, implementere og fortsatt utvikle bruken av digitale verktøy som hjelper din organisasjon frem mot målene som er satt. I dagens arbeidsliv arbeider medarbeidere i mange organisasjoner ikke lengre på samme sted, og det forutsetter at HR-medarbeidere og ledere behersker kommunikasjon og nettverksbygning på nye måter. I tillegg er organisasjoner underlagt forventninger om livslang læring, innovasjon og transformasjon. Utbredelsen av hjemmekontor, arbeid i nettverk, innovasjonsprosesser og samarbeid på tvers av avdelinger på ulike lokasjoner i inn- og utland medfører særskilte krav til kompetanse innenfor ledelse og kommunikasjon.
Læringsutbytte
Kunnskap om systemer, verktøy, plattformer og muligheter i digital kommunikasjon og digitalt samarbeid. Og også kunne vurdere behovet for å ta i bruk systemer og digitale verktøy og plattformer for deling av informasjon og innovasjon. Etter gjennomført emne skal du også kunne planlegge implementering av kommunikasjonssystemer, og sikre at de heretter brukes etter hensikten.
Emne detaljer
Dette emnet inngår i