3032 - Nettstudium emne
Entrepreneurial Venturing
Et helt nytt emne som dekker gründerprosesser. Emnet konsoliderer og bygger videre på arbeidet med emnet Entrepreneurship and Creativity.
Studentene blir guidet til å bruke denne kunnskapen til å utarbeide en forretningsplan eller et lignende dokument som passer til de økonomiske eller andre krav i virksomheten.
Arbeidet som skal utføres kan være i sammenheng med oppstart av ny virksomhet, eller et nytt prosjekt eller produkt i eksisterende virksomhet.
Emnet er delt inn i åtte moduler. Den første modulen i emnet forklarer forretningsplanleggingsprosessen og hva som kreves i en forretningsplan. Den andre modulen går gjennom og gjennomfører mulighetsstudien i entreprenørskap og kreativitet. De resterende modulene i emnet konsoliderer kunnskap og forståelse av gründerprosessen og videreutvikling gjennom praksis.
Temaene inkluderer:
- Introduksjon til forretningsplanlegging
- Gjennomgå, og revidere eksternt omgivelser og introduksjon til SWOT-analyse
- Misjon, visjon, struktur og skalerbarhet
- Markedssegmenter og value propositions
- Markedsføringsstrategi og planer (inkludert markedsføring, miks, distribusjonskanaler og kommunikasjon)
- Operasjonsstrategi og planer (inkludert ressurskrav)
- Finansiell planlegging og analyse
- Sammendrag og presentasjon av forretningsplan
Læringsutbytte
Et sentralt fokus for dette emnet er å styrke og utdype kunnskap og forskning ervervet under mulighetsanalysen. Områdene rundt kundeforhold, markedsføringsstrategi, operativ strategi og utvidet økonomisk prognose og budsjettering blir spesifikt utforsket og anvendt mer i dybden for å tilfredsstille det nødvendige utfallet av en grundig undersøkt, rettferdiggjort og troverdig investorklar forretningsplan.
Emne detaljer
Entrepreneurial Venturing
Legg studiet til i søknadsskjema nå og finn det igjen når du er klar for å sende inn søknaden din.