7139 - Nettstudium emne
Internkommunikasjon, kultur og tillit
Dette emnet gir deg en praktisk og teoretisk innføring i internkommunikasjon, hvor vi legger spesiell vekt på organisasjonskultur og tillit. Emnet vil sette deg i stand til å utvikle en plan for kommunikasjon innad i en organisasjon.
I dette emnet får du grunnleggende, praktisk og teoretisk innføring i internkommunikasjon, slik at du kan lage en plan for kommunikasjonen innad i en organisasjon.
Det blir spesielt lagt vekt på hvorfor det er viktig med god intern kommunikasjon og hva som er målet med internkommunikasjonen. Du vil få innsikt i det teoretiske fundamentet for å forstå faget og i teorier som kan anvendes i utvikling av en plan for internkommunikasjon.
Sentralt faginnhold er organisasjonskultur, tillit, effektivt samarbeid, motivasjon, endring og kunnskapsdeling, samt konflikter og konfliktløsning.
Internkommunikasjon, kultur og tillit består av følgende tema:
- Grunnlaget for internkommunikasjon
- Internkommunikasjon og organisasjonskultur
- Internkommunikasjon og tillit
- Internkommunikasjon som ledelse
- Internkommunikasjon og endring
- Interkulturell kommunikasjon
- Internkommunikasjon for bedre eksternkommunikasjon
- Lese, forstå og anvende ny forskning om internkommunikasjon
- Intern krisekommunikasjon
- Internkommunikasjon som kunnskapsdeling
- Metoder, kanalvalg og strategier
Læringsutbytte
Målet er at du etter endt emne skal ha tilegnet deg kunnskaper, ferdigheter og kompetanse som både setter deg i stand til å forstå det teoretiske fundamentet for internkommunikasjon og til å utvikle en plan for kommunikasjon innad i en organisasjon.
Emne detaljer
Internkommunikasjon, kultur og tillit
Legg studiet til i søknadsskjema nå og finn det igjen når du er klar for å sende inn søknaden din.