6272 - Nettstudium emne
Markedskommunikasjon
Gjennom emnet vil du lære å planlegge og gjennomføre bedriftens kommunikasjon med markedet.
Du vil gå gjennom ulike faser og steg for å planlegge markedskommunikasjon, og du vil lære om alternative kommunikasjonstiltak du kan velge blant. Et sentralt mål i emnet er at du skal forstå de grunnleggende prinsippene om hvordan markedskommunikasjon virker og påvirker kundene.
Markedskommunikasjon gir deg en bred innføring i de aktiviteter og prosesser som inngår i planleggingen og gjennomføringen av bedriftens kommunikasjon med markedet.
Markedskommunikasjon består av følgende tema:
- Introduksjon av markedskommunikasjon
- Hvordan virker markedskommunikasjon?
- Kommunikasjonsutvikling
- Hovedmålsettinger og strategiske rammer
- Valg av kommunikasjonsmålgruppe
- Kommunikasjonsmålgruppens informasjonsprosessering
- Kommunikasjonsstrategi
- Mediestrategi
- Kreative strategier og budskapsutvikling
- Medier
- Kommunikasjonstiltak
Læringsutbytte
Etter gjennomført emne skal du være i stand til å planlegge kommunikasjonstiltak rettet mot bestemte kommunikasjonsmålgrupper. Det betyr at du skal kunne velge kommunikasjonsmålgruppe og forstå målgruppens informasjonsprosessering, kunne utvikle en kommunikasjons- og mediestrategi, kjenne til ulike strategier for kreativ budskapsutvikling og kunne velge blant ulike typer kommunikasjonstiltak.
Emne detaljer
Markedskommunikasjon
Legg studiet til i søknadsskjema nå og finn det igjen når du er klar for å sende inn søknaden din.