6023 - Nettstudium emne
Metode II: Markedsanalyse og kvalitative metoder
Emnet gir en innføring i metodebruk i markeds- og organisasjonsforskningen og hvorfor og hvordan kvalitativ metode brukes.
Trinnene i forskningsprosessen gjennomgås fra problemstilling til analyse og rapportering. Det legges vekt på å forstå teknisk bruk og praktisk nytte av kvalitative metoder i ulike sammenhenger.
Du lærer å forberede, samle inn og analysere et kvalitativt datamateriale.
Et sentralt element er hvordan de ulike delene av prosessen henger sammen.
Læringsutbytte
I dette emnet lærer du deg å samle inn og analysere kvalitativt datamateriale.
Du lærer du sammenhengen mellom problemstilling og valg av forskningsdesign, metoder for innsamling av data og analyse. Du skal etter gjennomført emne være i stand til å gjennomføre en kvalitativ analyse og presentere funnene i en rapport.
Emne detaljer
Metode II: Markedsanalyse og kvalitative metoder
Legg studiet til i søknadsskjema nå og finn det igjen når du er klar for å sende inn søknaden din.