3028 - Nettstudium emne
Strategic Marketing
Filosofien som ligger til grunn for dette emnet er at markedsføringsorienterte selskaper setter kundene først, er innrettet på langsiktig suksess, og at denne orienteringen arbeides det kontinuerlig for av toppledelsen og tilføres hele organisasjonen.
Strategisk markedsføring kreves kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse innen en rekke teknikker som for eksempel strategisk analyse, planlegging og implementering. Emnet tar for seg markedsføringsfunksjoner, markedskontroll, markedsføringsmålinger og digital utvikling.
Strategic Marketing består av følgende tema:
- Markedsføringsledelse i en turbulent tid
- Hvordan markedsføringen er tilpasset forretnings- og forretningsstrategier
- Markedsføring og miljø
- Kundeinnsikt og kundeforbindelser
- Måling av etterspørsel
- Segmentering og målgrupper
- Merkevarebygging og posisjonering
- Markedsføringsstrategier og markedsscenarier
- Den integrerte marketingmiks
- Organisering, planlegging, levering og måling av markedsføring
Dette emnet tar sikte på å gi deg et sterkt grep om både de strategiske elementene, hvordan etablere en langsiktig kundeorientering, samt de operasjonelle teknikkene som kreves av markedssjefer for å implementere en strategisk markedsføringsorientering.
Kristiania tilbyr undervisning i form av helgesamlinger i dette emnet. Du kan lese mer om dette tilbudet her, Strategic Marketing (S).
Emne detaljer
Strategic Marketing
Legg studiet til i søknadsskjema nå og finn det igjen når du er klar for å sende inn søknaden din.