✕  Lukk søk

Valgemner

På enkelte av våre bachelorstudier kan du i ditt andre studieår ta et valgfritt markedsfaglig emne.

Våren 2018 er et valgemnesemester for mange andreårsstudenter ved Høyskolen Kristiania. Et valgemne gir deg anledning til å få dyp innsikt innenfor et konkret fagområde, som du selv velger, og gir deg muligheten til å tilegne deg spisskompetanse innenfor ditt interessefelt.

I dette semesteret kan du velge blant 14 valgemner. 12 av disse er på 30 studiepoeng, og de to resterende er på 15 studiepoeng hver og må samkjøres som ett emne.

Merk: Enkelte studieprogrammer er utelukket fra å velge visse valgemner, fordi innholdet allerede dekkes på studiet. Dersom det blir fullt på et emne vil karaktersnitt fra 1. og 2. semester bestemme opptaket. Alle skal søke valgemne, selv om man vil søke på utveksling. 

Har du spørsmål kan du sende en epost til valgemner@kristiania.no.

*oversikten viser tilbudet for 2018. Vær oppmerksom på at endringer i porteføljen kan forekomme

Oslo

Bergen

Trondheim

Praksis

Ett av valgemnene som kan velges er studiepraksis. Formålet med studiepraksis er å gi studenten mulighet til å anvende det lærte i praksis, og forstå hvordan teori og praksis forutsetter hverandre og utformer hverandre gjensidig. Studenten skal få et innblikk i arbeidshverdagen i et arbeidsmiljø relevant for eget studium. Gjennom det skapes overføring mellom teori og praksis. Studenten skal gjennom deltakelse i arbeid i en virksomhet få kjennskap til den profesjonelle praksis innenfor eget fagområde.

Noen av bedriftene høyskolen har praksissamarbeid med:

  • Kavli
  • Marine Harvest
  • Hansa Borg
  • Tryg
  • Nordic Choice
  • Leger uten grenser
  • Flügger
  • Skanska
  • DNB
  • Storebrand
  • NRK
  • KPMG
  • Deloitte
  • Nordea
  • Cola
  • Avinor
  • Apollo
  • Discovery Networks