Christopher foran en oransje vegg med hvit HubSpot-logo
Christopher i svart-hvitt med fargerik grafikk over

Christopher havnet rett i relevant jobb etter studiene på Bachelor i Kreativitet, innovasjon og forretningsutvikling, og takker foreleseren Karl Philip Lund, i valgfaget Digital markedsføring for suksessen.

– Karl Philip er veldig flink til å legge merke til sultne folk som kan og vil, og ga oss muligheter. På grunn av aktiv blogging og iver i forelesningene fikk jeg Karl Philips billett til Epic Content Marketing-konferansen, siden han selv ikke hadde anledning til å gå.

Fra blogg til jobb

– Kriteriet for å få billetten var at jeg skrev et oppsummerende blogg-innlegg av konferansen, noe jeg også hadde gjort tidligere, av de ulike gjesteforeleserne vi hadde på besøk i timene hans.

– Content Marketing Norge ble imponert over oppsummeringen jeg la ut på bloggen, kort tid etter arrangementet, og spurte om ikke jeg ville jobbe deltid som Content manager hos dem, noe jeg med glede hoppet på!

Fikk drømmejobben

Takket være relevant utdanning og erfaring, skilte Christopher seg ut fra andre søkere, og har i dag fått det han mener er drømmejobben.

– I dag har jeg ansvar for research, distribusjon, analyse og optimalisering i innholdsmarkedsføringsbyrået Creobox. Samboeren min synes det er litt morsomt, i og med at også hun gikk på Høyskolen Kristiania, på Bachelor Markedsføring og merkevareledelse.

– Tilfeldighetene skulle ha det til at det var hun som ble gründeren av oss, og jeg som begynte å jobbe med digital markedsføring. – Kunnskap om digital markedsføring er for øvrig en latterlig etterspurt kompetanse i jobbmarkedet, som alt for få besitter. Jeg anbefaler alle som er interesserte i faget og alle andre som er sultne å bare gi på og skille seg ut fra mengden, avslutter han.