For å kunne gi en dypere forståelse av viktige kulturelle faktorer innen salg, deltar studenter på Bachelor i markedsføring og salgsledelse i år på konkurransen The European Sales Competition. 

Erik smiler til kamera

– Studentene på Høyskolen Kristianias salgsstudium har fått tilbud om deltakelse på fire samlinger hvor man har lagt vekt på praktisk salgsarbeid og trening, med tanke på den europeiske konkurransen, forteller høyskolelektor Erik Mehl.

Etter disse fire samlingene har de også vært gjennom en nasjonal finale, fortsetter han.

– Vinnerne av denne finalen vil representere Høyskolen Kristiania og få møte studenter fra de beste salgs-programmene i Europa, på en felles konkurransehelg på Edinburgh Napier University senere i år. Her vil de få oppleve hvordan andre lands ulike kulturelle salgsteknikker fungerer i praksis. – Det vil også bidra til at våre salgs-studenter i større grad forstår hvilke forskjellige kjøpermetoder som brukes i forskjellige land.

Universitetet i Edinburgh har en futuristisk arkitektur
Edinburgh Napier University

Møter salgstalenter fra hele Europa

Ved å være i forkant av den akademiske utviklingen og i kontakt med salgsarbeidere fra hele Europa, har The European Sales Competition sett behovet for en felles profesjonell salgs-konkurranse.

Studenter på Høyskolen Kristiania vil både lære seg nyttige ferdigheter i hvordan man håndterer ulike salgssituasjoner og vil også få møte representanter fra noen av Europas største selskaper, som er på jakt etter unge salgstalenter. European Sales Competition er en utfordrende konkurranse der man konkurrere med noen av de beste salgstalentene på europeisk nivå. Arrangørene ønsker samtidig:

  • Å fremme salg som et godt karrierealternativ, ved å tilby studenter en utfordrende konkurranse der de må konkurrere med noen av de beste salgstalentene på europeisk nivå.
  • Å profesjonalisere salgspensumet i Europa for å gjenspeile salgets kompleksitet i en europeisk kontekst og i tråd med bransjens behov.
  • Å oppdatere studenter og høyskoler med ny kunnskap og innsikt relatert til undervisningsmetoder, verktøy og praksis.
  • Å sette Europa på kartet som en ledende, fremtredende aktør innen profesjonelt salg
Logoen til European Sales Competition er bokstaven E i rødt, vendt 90 grader mot høyre, slik at "føttene" på E-en fremstår som bæresøyler til en bygning
Ikke bare vil dette være et verdifullt tillegg til CV-en og våre studenters fremtidige salgskarriere. Ferdighetene kan også brukes utenfor salgskonteksten og være nyttige innen ledelse generelt.
Høyskolelektor Erik Mehl

Foto: Meetingbooker