✕  Lukk søk

På Master i ledelse lærer studentene om fremtidens teknologi

Ønsker du å bli en leder som henger med i digitaliseringen? På Master i ledelse lærer studentene om fremtidens teknologi, og hvordan de som ledere kan tilpasse seg dette. Et eget masterområde og godt studentmiljø, er noe av det som Nanna trekker frem.

Fremtidsrettet mastergrad

Ved å studere Master i ledelse får du oppdatert forskningsbasert kunnskap. Du lærer å forstå og vurdere forskningsresultater, og å anvende dette i praksis for å analysere og tolke hvordan organisasjoner fungerer når de er i endring og utvikling.

— Vi har relevante emner som gjør at vi lærer om fremtidens teknologi, og hvordan ledere kan tilpasse seg dette, forteller Nanna Nyquist, som er masterstudent.

På masterstudiet gjør vi hverandre gode.

— Master i ledelse er ganske bredt, samtidig kan man fordype seg i ett tema som man brenner for. I vår klasse er det mange ulike temaer på masteroppgaven. Alt fra varsling, internkommunikasjon til digitalisering. Jeg er veldig interessert i velferdsteknologi og helsesektoren. Jeg skal derfor skrive masteroppgave om innføring av elektronisk pasientjournal på sykehus.

I dette studiet foregår undervisningen blokkvis. Det vil si at masterstudentene gjør seg ferdig med all undervisning med tilhørende eksamener i ett emne, før de går videre på neste emne.

— På denne måten kan vi konsentrere oss med én ting om gangen. Det er noe av det jeg liker godt med masterstudiet, forteller Nanna.

Nanna Nyquist står smilende mot kamera. Hun har på seg en grå turtleneck. Hun har sorte briller og rundt halsen har hun et smykke, og et nøkkelkort med logoen til Høyskolen Kristiania på. Bak henne kan man se lyse vinduer som viser deler av landskapet i Oslo sentrum.

Nanna Nyquist står litt skrått på siden i portrettformasjon. Hun har deler av håret festet bak i en hestehale, mens resten av håret henger ned langs skuldrene. Hun har sorte briller og smiler pent. Hun har på seg en mørkegrå turleneck med et smykke og et nøkkelkort rundt halsen.

Valgte Høyskolen Kristiania

Fra tidligere har Nanna en Bachelor i ledelse og servicestrategi. Hun forteller at hun var svært fornøyd med høyskolen, ikke minst med studentmiljøet.

— Grunnen til at jeg ville fortsette studiene på Høyskolen Kristiania er fordi jeg er kjempefornøyd med studiemiljøet på skolen.

— Jeg er veldig fascinert over de flinke foreleserne vi har. De er veldig engasjerte og gjør at vi studentene blir ekstra motiverte.

Et intimt og unikt mastermiljø

Nanna beskriver mastermiljøet på Høyskolen Kristiania som spesielt og unikt.

— Vi er flinke til å hjelpe hverandre. Vi deler notater og øver sammen til eksamen.

Masterklassene består av 30-45 studenter. Med et eget masterområde får masterstudentene en mulighet til å knytte nære bånd i løpet av studietiden. Tett samarbeid med både medstudenter og forelesere gjør at studentene hver dag kan jobbe med å gjøre hverandre gode.

— Jeg vil absolutt anbefale Master i ledelse på Høyskolen Kristiania. Jeg har hatt en bratt læringskurve, og vi har lært mye som er relevant for morgendagens næringsliv.

Aktuelt