Studentkonkurranse: Visuell profil for Kristiania 110 år

Lag en visuell profil for 110-årsjubileet – vinneren får 10.000 kroner, og alle seriøse bidrag honoreres.
Foto: Unsplash

Vil du sette ditt preg på Kristianias 110-årsjubileum?

Alle studenter på Kristiania kan delta i konkurransen ved å sende inn bidrag. Oppdraget i konkurransen: Skape en visuell profil som vil benyttes gjennom hele 2024. Få frem Kristiania slik du ser/ønsker Kristiania skal være.

  • Vinneren blir premiert med 10.000 kroner
  • Alle seriøse bidrag lønnes med en boksjekk på 500 kroner fra Akademika

Føringer for bidragene

De grunnleggende designelementene fra Kristinas visuelle profil (designmanual.kristiania.no) bør være byggesteinene til den kreative ideen. Deltakerne kan inkludere elementer som blant annet farge og form for å skape et harmonisk og effektivt design som formidler at Kristiania er 110 år.

Det skal utvikles et visuelt figurmerke slik at «110 år» kommer frem. Figurmerket som utvikles skal kunne kombineres med Kristianias logo eller logo merke. Men det må ikke lages en variant som kan forveksles med Kristianias logo. 

Figurmerket skal kunne brukes på trykte og digitale flater som nettsider, bannere/annonser, digitale og trykte, publikasjoner, flagg, dekorelementer og lignende. 

Krav til innleveringen:   

Forslag til figurmerke og/eller visuell løsning kan leveres i jpg, - pdf, mp4 eller tilsvarende med tilhørende forklaring.  

Deadline   

Deadline for å være med på årets konkurranse er 15. januar klokken 23.59, og sendes inn via skjemaet på denne siden.   

Vinner

Vinneren kåres i løpet av januar 2024, og vil premiert med 10.000 kroner. Alle bidrag blir premiert med en boksjekk fra Akademika på 500 kroner. 

  • Innsendte forslag vil bli bedømt av en jury.   
  • Alle forslag vil bli vurdert i henhold til de føringene som er satt.   
  • Kristiania forbeholder seg retten til fritt å kunne justere på innsendte forslag.   
  • Av det/de kårede vinnerforslag(ene) så vil Kristiania pårope seg eiendomsrett, bruksrett og fri bruk for all fremtid.  
  • Kristiania forbeholder seg retten til å kombinere ulike løsningsforslag.  

 Juryen består av:   

  • Administrerende direktør Solfrid Lind  
  • Dekan Jørn Mortensen School of Art, Design & Media 
  • Høyskoledirektør Tine Widerøe 
  • Avdelingsleder Randi Hobøl
  • Partner i Snøhetta Martin Gran   
  • Markeds- og kommunikasjonsdirektør Stein-Oddvar Evensen  
  • Merkevaresjef Kristin Eliasson  

Tradisjon for forandring  

I 2024 er det 110 år siden Kristiania ble etablert, da som Norsk Korrespondanseskole (NKS). I dag har Kristiania befestet sin posisjon som en breddehøyskole som er tett på arbeidslivet. Innen 2030 har vi mål om å bli et arbeidslivsuniversitet. Gjennom hele 2024 skal vi feire og synliggjøre Kristianias viktige rolle: Norges største ideelle utdanningsinstitusjon, med 110 år med «Tradisjon for forandring»!

Kristiania er en av landets eldste og største utdanningsinstitusjoner. Gjennom 110 år har Kristiania utviklet landet gjennom kurs og studier innen nær sagt alle fagområdet. Kristiania er innovativ og tett på arbeidslivet vi utdanninger til, med faglig tyngde og med studentene i sentrum.