Jan K. Baumann
-
- Høyskolelektor
- Institutt for markedsføring
- School of Communication, Leadership and Marketing
Bakgrunn
Jan K. Baumann er høyskolelektor ved Høyskolen Kristiania – Institutt for Markedsføring. Han har en master i markedsføringsledelse og underviser innen salgs- og markedsføringsledelse, key account management, salgspsykologi, salgsteknikk, serviceledelse, forhandlinger og påvirkning.
Han har publisert artikler om servicekvalitet i eiendomsmeglerbransjen og salg i samsvar med bærekraft. I 2014 mottok han NEF-Help stipendet til forskning på drivere til tilfredshet og lojalitet i den norske eiendomsmeglerbransjen. Baumann jobber i dag med forskning innen alumni lojalitet, drivere til studentvelferd, prinsipper for utførsel av salg og markedsføring i samsvar med bærekraftskriterier, systematisk bruk av psykologiske påvirkningsprinsipper og konseptuell modell for integrert markedsføring og salg.
Baumann har også allsidig næringslivserfaring innen salgs- og markedsføringsledelse og kompetanseutvikling.