School of Communication, Leadership, and Marketing

School of Communication, Leadership, and Marketing består av Institutt for kommunikasjon, Institutt for ledelse og organisasjon og Institutt for markedsføring.

Studiene er nært knyttet til arbeidslivet og gir studentene god innsikt i den arbeidshverdagen som møter dem etter endte studier. Avdelingen kjennetegnes av gode pedagoger og høy tilfredshet i studentundersøkelser, og har aktive forskere og forskergrupper. Avdelingen SCLM tilbyr høyskolestudier på alle nivåer fra enkeltemner og årsenheter, til bachelor og master.

Nå gjennomføres målrettet oppbygning av forskningen i avdelingen og vi utvikler et tverrfaglig ph.d.-program i kommunikasjon og ledelse. Her kan du bli kjent med våre ph.d.-kandidater!

Avdelingen tilbyr studier på campus i Oslo og i Bergen, på nett og studier for etter- og videreutdanning. 

Ledelsen

Alle ansatte
  • Helene Ingeborg Sætersdal

    Helene Ingeborg Sætersdal

    • Dosent / Dekan

    Kristiania

    School of Communication, Leadership and Marketing

    Helene Ingeborg Sætersdal
  • Faltin Karlsen

    Faltin Karlsen

    • Professor
    • Prodekan

    Kristiania

    School CLM administrasjon

    Faltin Karlsen
  • Kristin Arnesen

    Kristin Arnesen

    • Høyskolelektor / Prodekan
    • Dekan

    Kristiania

    School of Arts, Design and Media

    Kristin Arnesen
  • Ingunn Elvekrok

    Ingunn Elvekrok

    • Professor / Instituttleder

    Kristiania

    Institutt for markedsføring

    Ingunn Elvekrok
  • Ketil Raknes

    Ketil Raknes

    • Førsteamanuensis / Instituttleder

    Kristiania

    Institutt for kommunikasjon

    Ketil Raknes
  • Kari Spjeldnæs

    Kari Spjeldnæs

    • Førsteamanuensis/Instituttleder

    Kristiania

    Institutt for ledelse og organisasjon

    Kari Spjeldnæs

Nyheter

  • Tom Karp tildelt NEONs ærespris 2024
    School of Communication, Leadership, and Marketing

    Tom Karp tildelt NEONs ærespris 2024

    Professor Tom Karp ved Høyskolen Kristiania er tildelt NEONs ærespris for 2024. Han får prisen for sine betydelige bidrag til organisasjons- og ledelsesforskning, og særlig for hans evne til å bygge bro mellom teori og praksis.
    Les mer
  • Humor på nett bidro til at høyreekstremisme ble mer spiselig for folk  i Sverige
    School of Communication, Leadership, and Marketing

    Humor på nett bidro til at høyreekstremisme ble mer spiselig for folk  i Sverige

    Rasistiske memes kan være grunnen til oppsvingen av rasisme og hatkriminalitet.
    Les mer
  • To måter å drive krisekommunikasjon  
    School of Communication, Leadership, and Marketing

    To måter å drive krisekommunikasjon  

    Hvordan skape balanse mellom ekspertise og personlig relasjon i sosiale medier?
    Les mer
  • Idrettsledelse er ikke som annen ledelse    
    School of Communication, Leadership, and Marketing

    Idrettsledelse er ikke som annen ledelse    

    Ledelse i idretten: et krysningsfelt av politikk, makt, business og grasrotengasjement.
    Les mer
  • Kamala Harris' valgkamp på X
    School of Communication, Leadership, and Marketing

    Kamala Harris' valgkamp på X

    Blir hun USAs første kvinnelige president?
    Les mer
  • Arbeiderpartiet formet norsk politisk kommunikasjon
    School of Communication, Leadership, and Marketing

    Arbeiderpartiet formet norsk politisk kommunikasjon

    Arbeiderpartiet har lenge vært i forkant i utviklingen av politisk kommunikasjon i Norge.
    Les mer

Studier