School of Communication, Leadership, and Marketing

School of Communication, Leadership, and Marketing består av Institutt for kommunikasjon, Institutt for ledelse og organisasjon og Institutt for markedsføring.

Studiene er nært knyttet til arbeidslivet og gir studentene god innsikt i den arbeidshverdagen som møter dem etter endte studier. Avdelingen kjennetegnes av gode pedagoger og høy tilfredshet i studentundersøkelser, og har aktive forskere og forskergrupper. Avdelingen SCLM tilbyr høyskolestudier på alle nivåer fra enkeltemner og årsenheter, til bachelor og master.

Nå gjennomføres målrettet oppbygning av forskningen i avdelingen og vi utvikler et tverrfaglig ph.d.-program i kommunikasjon og ledelse. Her kan du bli kjent med våre ph.d.-kandidater!

Avdelingen tilbyr studier på campus i Oslo og i Bergen, på nett og studier for etter- og videreutdanning. 

Ledelsen

Alle ansatte
  • Helene Ingeborg Sætersdal

    Helene Ingeborg Sætersdal

    • Dosent / Dekan

    Kristiania

    School of Communication, Leadership and Marketing

    Helene Ingeborg Sætersdal
  • Marit Lisa Stemmer Ziener

    Marit Lisa Stemmer Ziener

    • Avdelingsleder

    Kristiania

    School CLM administrasjon

    Marit Lisa Stemmer Ziener
  • Faltin Karlsen

    Faltin Karlsen

    • Professor
    • Prodekan

    Kristiania

    School CLM administrasjon

    Faltin Karlsen
  • Kristin Arnesen

    Kristin Arnesen

    • Høyskolelektor / Prodekan

    Kristiania

    School CLM administrasjon

    Kristin Arnesen
  • Ingunn Elvekrok

    Ingunn Elvekrok

    • Professor / Instituttleder

    Kristiania

    Institutt for markedsføring

    Ingunn Elvekrok
  • Ketil Raknes

    Ketil Raknes

    • Førsteamanuensis / Instituttleder

    Kristiania

    Institutt for kommunikasjon

    Ketil Raknes
  • Kari Spjeldnæs

    Kari Spjeldnæs

    • Førsteamanuensis/Instituttleder

    Kristiania

    Institutt for ledelse og organisasjon

    Kari Spjeldnæs

Nyheter

  • Blir du en bedre leder ved å stoppe opp?
    School of Communication, Leadership, and Marketing

    Blir du en bedre leder ved å stoppe opp?

    Lederne satte av tid til refleksjon i små grupper, og fikk en arena der de kunne utvikle seg uten å måtte prestere. 
    Les mer
  • Offering products "for him” or “for her” is risky business
    School of Communication, Leadership, and Marketing

    Offering products "for him” or “for her” is risky business

    Only when consumers perceive a relevant biological difference between men and women, do they accept gendered marketing as legitimate.
    Les mer
  • Roboter i helsevesenet kan forbedre omsorgskvaliteten
    School of Communication, Leadership, and Marketing

    Roboter i helsevesenet kan forbedre omsorgskvaliteten

    Robotisering av helsevesenet gir nye etiske utfordringer. Når fungerer de bedre enn mennesker?
    Les mer
  • Fire steg som kan hjelpe deg å skille kunnskap fra synsing
    School of Communication, Leadership, and Marketing

    Fire steg som kan hjelpe deg å skille kunnskap fra synsing

    Å forstå hvordan forskere “designer” forskningsprosjektet sitt, er nøkkelen til både å vurdere og å utforme forskning vi kan stole på.
    Les mer
  • Retorikk: Fra "barskyting" til "terrorangrep"
    School of Communication, Leadership, and Marketing

    Retorikk: Fra "barskyting" til "terrorangrep"

    Journalister må være bevisste på at begrepene de bruker kan bidra til å plassere ansvar og avkreve svar og løsninger.
    Les mer
  • Derfor blir det kaos i norsk idrett
    School of Communication, Leadership, and Marketing

    Derfor blir det kaos i norsk idrett

    «Alle» har et eierskap til idretten, og for mange hensyn balanseres på feil måte. Da går det ofte galt, sier professor Hans Erik Næss.
    Les mer

Studier