School of Communication, Leadership, and Marketing

School of Communication, Leadership, and Marketing består av Institutt for kommunikasjon, Institutt for ledelse og organisasjon og Institutt for markedsføring.

Studiene er nært knyttet til arbeidslivet og gir studentene god innsikt i den arbeidshverdagen som møter dem etter endte studier. Avdelingen kjennetegnes av gode pedagoger og høy tilfredshet i studentundersøkelser, og har aktive forskere og forskergrupper. Avdelingen SCLM tilbyr høyskolestudier på alle nivåer fra enkeltemner og årsenheter, til bachelor og master.

Nå gjennomføres målrettet oppbygning av forskningen i avdelingen og vi utvikler et tverrfaglig ph.d.-program i kommunikasjon og ledelse. Her kan du bli kjent med våre ph.d.-kandidater!

Avdelingen tilbyr studier på campus i Oslo og i Bergen, på nett og studier for etter- og videreutdanning. 

Ledelsen

Alle ansatte
  • Helene Ingeborg Sætersdal

    Helene Ingeborg Sætersdal

    • Dosent / Dekan

    Kristiania

    School of Communication, Leadership and Marketing

    Helene Ingeborg Sætersdal
  • Faltin Karlsen

    Faltin Karlsen

    • Professor
    • Prodekan

    Kristiania

    School CLM administrasjon

    Faltin Karlsen
  • Kristin Arnesen

    Kristin Arnesen

    • Høyskolelektor / Prodekan
    • Dekan

    Kristiania

    School of Arts, Design and Media

    Kristin Arnesen
  • Ingunn Elvekrok

    Ingunn Elvekrok

    • Professor / Instituttleder

    Kristiania

    Institutt for markedsføring

    Ingunn Elvekrok
  • Ketil Raknes

    Ketil Raknes

    • Førsteamanuensis / Instituttleder

    Kristiania

    Institutt for kommunikasjon

    Ketil Raknes
  • Kari Spjeldnæs

    Kari Spjeldnæs

    • Førsteamanuensis/Instituttleder

    Kristiania

    Institutt for ledelse og organisasjon

    Kari Spjeldnæs

Nyheter

  • Your eco-certified products might be lying to you  
    School of Communication, Leadership, and Marketing

    Your eco-certified products might be lying to you  

    Are you able to spot a real eco-friendly product from a fake one?
    Les mer
  • Nordmenn spiser med hendene
    School of Communication, Leadership, and Marketing

    Nordmenn spiser med hendene

    Til julemiddagen tar vi frem vårt fineste bestikk. Men stort sett er hendene vårt viktigste spiseredskap.
    Les mer
  • Arbeidserfaring alene er ikke nok for god læring
    School of Communication, Leadership, and Marketing

    Arbeidserfaring alene er ikke nok for god læring

    Skal studenter lære effektivt gjennom praksis, er det ikke tilstrekkelig å bare sende dem ut i arbeidslivet.
    Les mer
  • Marinejegerne stoler på hverandre med livet som innsats. Hva kan de lære oss om samarbeid?
    School of Communication, Leadership, and Marketing

    Marinejegerne stoler på hverandre med livet som innsats. Hva kan de lære oss om samarbeid?

    Marinejegernes prinsipper kan gjøre ethvert team sterkere, mener forsker.
    Les mer
  • Innleieregler forsinker digitaliseringen av Norge  
    School of Communication, Leadership, and Marketing

    Innleieregler forsinker digitaliseringen av Norge  

    Regjeringen vil digitalisere Norge, men spenner bein for dem som skal gjøre jobben, skriver Elin Ørjasæter.
    Les mer
  • Psykologisk trygghet er en forutsetning for læring  
    School of Communication, Leadership, and Marketing

    Psykologisk trygghet er en forutsetning for læring  

    Forelesere må skape et trygt og inkluderende miljø for å sikre læring. Her er noen konkrete tips til hvordan.
    Les mer

Studier