School of Communication, Leadership, and Marketing

School of Communication, Leadership, and Marketing består av Institutt for kommunikasjon, Institutt for ledelse og organisasjon og Institutt for markedsføring.

Studiene er nært knyttet til arbeidslivet og gir studentene god innsikt i den arbeidshverdagen som møter dem etter endte studier. Avdelingen kjennetegnes av gode pedagoger og høy tilfredshet i studentundersøkelser, og har aktive forskere og forskergrupper. Avdelingen SCLM tilbyr høyskolestudier på alle nivåer fra enkeltemner og årsenheter, til bachelor og master.

Nå gjennomføres målrettet oppbygning av forskningen i avdelingen og vi utvikler et tverrfaglig ph.d.-program i kommunikasjon og ledelse. Her kan du bli kjent med våre ph.d.-kandidater!

Avdelingen tilbyr studier på campus i Oslo og i Bergen, på nett og studier for etter- og videreutdanning. 

Ledelsen

Alle ansatte
  • Helene Ingeborg Sætersdal

    Helene Ingeborg Sætersdal

    • Dosent / Dekan

    Kristiania

    School of Communication, Leadership and Marketing

    Helene Ingeborg Sætersdal
  • Faltin Karlsen

    Faltin Karlsen

    • Professor
    • Prodekan

    Kristiania

    School CLM administrasjon

    Faltin Karlsen
  • Kristin Arnesen

    Kristin Arnesen

    • Høyskolelektor / Dekan

    Kristiania

    School CLM administrasjon

    Kristin Arnesen
  • Ingunn Elvekrok

    Ingunn Elvekrok

    • Professor / Instituttleder

    Kristiania

    Institutt for markedsføring

    Ingunn Elvekrok
  • Ketil Raknes

    Ketil Raknes

    • Førsteamanuensis / Instituttleder

    Kristiania

    Institutt for kommunikasjon

    Ketil Raknes
  • Kari Spjeldnæs

    Kari Spjeldnæs

    • Førsteamanuensis/Instituttleder

    Kristiania

    Institutt for ledelse og organisasjon

    Kari Spjeldnæs

Nyheter

  • Arbeiderpartiet formet norsk politisk kommunikasjon
    School of Communication, Leadership, and Marketing

    Arbeiderpartiet formet norsk politisk kommunikasjon

    Arbeiderpartiet har lenge vært i forkant i utviklingen av politisk kommunikasjon i Norge.
    Les mer
  • Prisbelønt masteroppgave: Når kommentarfelt erstatter nyheter
    School of Communication, Leadership, and Marketing

    Prisbelønt masteroppgave: Når kommentarfelt erstatter nyheter

    Unge verdsetter de umiddelbare reaksjonene og meningsutvekslingene i kommentarfeltene høyere enn selve innholdet i en nyhetssak.
    Les mer
  • Er vi forberedt på et arbeidsliv med flere generasjoner?
    School of Communication, Leadership, and Marketing

    Er vi forberedt på et arbeidsliv med flere generasjoner?

    Vi må endre måten vi leder på, og kvitte oss med aldersfordommer.
    Les mer
  • Kristiania arrangerer internasjonal konferanse om arbeidsintegrert læring
    School of Communication, Leadership, and Marketing

    Kristiania arrangerer internasjonal konferanse om arbeidsintegrert læring

    Høyskolen Kristiania er vertskap for den internasjonale konferansen Work Integrated Learning (WIL25) i september 2025.
    Les mer
  • Hva har Lego i et møterom å gjøre?
    School of Communication, Leadership, and Marketing

    Hva har Lego i et møterom å gjøre?

    Byggeklossene vi alle kjenner fra barndommen skaper inkludering og kreativitet i arbeidslivet.
    Les mer
  • Usikkerheten er det verste i enhver krise  
    School of Communication, Leadership, and Marketing

    Usikkerheten er det verste i enhver krise  

    Hva gjør du om det oppstår panikk i en folkemengde?
    Les mer

Studier