Ledelse og servicestrategi
Vil du ha en karriere innen servicesektoren, jobbe med mennesker eller utvikle tjenester for privat og offentlig sektor? Ta denne fremtidsrettede utdanningen hvor du lærer å lede, ha personalansvar og å skape verdi for kunder og brukere.Nøkkelinformasjon
Praksis
Du kan søke om praksis i en bedrift som en del av denne utdanningen.Utveksling
Du kan søke om å dra på utveksling til blant annet Australia, Tyskland eller Storbritannia.Gjesteforelesere
Har gjesteforelesere med relevant erfaring fra bransjen.Viktige frister
Søknadsfristen er 15. april. Dokumentasjonsfrist for vitnemål og attester er 1. juli.Opptakskrav
Du må innfri krav om generell studiekompetanse eller tilsvarende.Pris
. Kvalifiserer til støtte fra Lånekassen.
- Bachelor
- Heltid
- 180 studiepoeng
- Norsk
Hva lærer du?
På dette studiet lærer du å
- se behovene til ulike kunder og brukere
- designe servicekonsepter, kundereiser og tjenester som folk kan ha nytte og glede av
- lage solide planer for organisasjoner
- bruke verktøy du kan ta i bruk i arbeidslivet fra første dag
- utvikle tjenester og distribuere dem gjennom riktige kanaler – til riktig pris og riktig kvalitet
Du kommer til å få innsikt i både operasjonell- og strategisk ledelse, markedsføring, kommunikasjon og digital forretningsforståelse.
Studiemodell
Hva kan du bli?
Danilo fikk oppskriften på drømmejobben – nå starter eventyret
Møt fagmiljøet
Slik jobber vi
Vi bygger klassekultur fra starten av. Målet er at alle skal kjenne alle og ta vare på hverandre. Vi som studerer serviceledelse vet hva som kreves i sannhetens øyeblikk og møter hverandre med et smil.Du vil møte mange gjesteforelesere fra bransjen, tidligere har vi hatt besøk fra:
- IKEA
- Coop
- DnB
- Ruter
- Flytoget
- Norsk Gjenvinning
- Bekk Consulting
- Coor
- ManpowerGroup
Det legges opp til mange ulike faglige grupperinger og praktisk arbeid der samhandling står i fokus. To dager med workshop i kontinuerlige forbedringer gir også sertifisering i LEAN-metodikk. Bachelorprogrammet ligger i toppskiktet på studiebarometeret.
Livet som student
Vi på Kristiania jobber kontinuerlig med å ivareta våre studenter, både gjennom sosiale arrangementer, foreninger og tett oppfølging. Hos oss kan du bli med på alt fra konserter og fester, til filmvisninger og sosiale hyggekvelder. Målet vårt er at alle skal få en spennende studiehverdag – også utenfor klasserommet.
Slik er søknadsprosessen
Viktige frister
Søknadsfristen er 15. april. Dokumentasjonsfrist for vitnemål og attester er 1. juli.Viktige fristerBehandlingstid
For studier med rullerende opptak mottar du et betinget studietilbud i løpet av 1-3 dager etter søknad, dersom det er ledige plasser på programmet du har søkt.Les merSlik søker du
På Min Side for søkere, aksepterer du tilbudet og laster opp nødvendig dokumentasjon på dine kvalifikasjoner.Les mer
Semesterregistring
Du må registrere deg for semesteret i StudentWeb. Dette er et krav for å få utbetaling fra Lånekassen.Les merSiO (Oslo) og Sammen (Bergen)
SiO og Sammen tilbyr boliger, helsetjenester, barnehage, treningssenter og mye mer til sine medlemmer.Les merLånekassen
Alle våre studier er offentlig godkjent og gir rett til å søke lån og stipend fra Lånekassen.Les mer
Støtte og tilrettelegging
Som student kan du få rådgivning, tilrettelegging og oppfølging på studierelaterte spørsmål og utfordringer. Vi har taushetsplikt.Les merMitt Kristiania
Her finner du timeplan, pensum, tjenester og alle andre verktøy du trenger som student.Les merStudentbevis
Studentbevis er ditt adgangskort til campus, betalingskort på printere og lånekort på vårt bibliotek. Dette får du i våre resepsjoner (unntatt i Brenneriveien).Les mer
Hva lurer du på?
Ofte stilte spørsmål
Les mer om våre studenter
- Danilo fikk oppskriften på drømmejobben – nå starter eventyretAllerede før Danilo startet på Kristiania hadde han drømmejobben i sikte – Coor SM.