Etter å ha fullført en bachelorgrad i kreativitet, innovasjon og forretningsutvikling ved Høyskolen Kristiania, var Asgeir interessert i å jobbe et sted som var i oppstartsfasen, der han fikk mulighet til å påvirke og bidra til å drive selskapet framover.

En artikkel om det nyoppstartede byrået M51 dukket opp på Kampanje.com. Han sendte dem en e-post med forespørsel om en prat over en kaffe, som førte videre til et internship. Kort tid etter var fast jobb i boks!

Nå jobber han som rådgiver. Arbeidsoppgavene går blant annet ut på å legge strategier for kunder, produsere innhold både internt og eksternt, og veilede kunder i digital markedsføring.

– Mange tilbud rundt skolen

Foruten flinke forelesere og et godt miljø, er det tilbudene som finnes rundt studiene Asgeir likte best med Høyskolen Kristiania. Han trekker spesielt fram Loftet Studentinkubator, der han selv var med fra starten. På Loftet, der målet er å fremme innovasjon og entreprenørskap blant studentene, møtte Asgeir folk fra mange forskjellige fagområder, som skapte et unikt miljø.

– HK er en skole med mange forskjellige linjer, der du har kompetanse innenfor grafisk design, markedsføring og økonomi, så du har mye kompetanse på ett sted, forteller han.

Nå når studietiden er forbi, møter han stadig på folk fra høyskolen i arbeidssammenheng.

– Jeg synes det er morsomt at folk jeg har møtt gjennom arenaer på skolen er folk jeg jobber med i dag, sier Asgeir.

Se våre studier innenfor markedsføring og innovasjon

Del dette: